Vanliga Frågor & Svar

Hitta de mest ställda frågorna, om du undrar något annat går det givetvis bra att kontakta vår kundsupport.

Frakt & leverans

Erbjuder nu fri frakt?

Vi erbjuder alltid fri frakt på alla beställningar. Om boxleverans erbjuds är det ditt postnummer som kommer avgöra tillgängligheten mellan de olika aktörerna. 

Vilka transportörer kan jag välja mellan för min order?

Vi levererar alla beställningar med Postnord. Preliminär leveranstidär 4-16 arbetsdagar och du får ett spårningsnummer från oss när beställningen har skickats. Med spårningsnumret kan du spåra paketet på Postnords hemsida eller i Postnords app. Du får även en sms-avisering från Postnord när paketet har levererats till ditt valda ombud.

Vart är min order?

I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via Postnords hemsida.

När har ni orderstopp?

Beställningar som inkommer på vardagar, före 14.00 skickas samma dag. 

Hur lång är leveranstiden för min order?

Våra standard leveranstider på varor från vårt utländska lager är mellan 3-14 arbetsdagar. Vi förbehåller också en handläggningstid på 1-2 arbetsdagar. (Total leveranstid är 4-16 arbetsdagar)

Stopptid för beställningar är 14:00 (Måndag-Fredag). 

Skickar ni till andra länder än Sverige?

Tyvärr levererar vi just nu endast beställningar till Sverige.

Order & orderproblem

Var är min order?

I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via Postnords hemsida.

Kan jag ångra eller ändra mitt köp efter beställning?

Vi arbetar ständigt med att leverera beställda produkter så fort som möjligt. Därför går alla beställningar direkt till vårt lager för packning och kan inte ändras efter det att du genomfört köpet. Om du upplever problem med ditt köp kontakta oss på info@nordvista.se

Vänligen se till att dina personuppgifter så som namn, adress, telefonnummer, mejladress och personnummer är korrekt innan du slutför ditt köp. 

Om du ångrar ditt köp eller önskar att byta ut en mottagen vara, hänvisar vi till vår retur-policy.

Är min order registrerad? Jag har inte fått min orderbekräftelse.

När du slutför din beställning på vår hemsida skickas en orderbekräftelse till din mejl du angett när du la ordern.

Fick du inte det? Titta i skräpkorgen, ibland hamnar de där. 

Hur gör jag en reklamation?

Vänligen kontakta kundtjänst på info@nordvista.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning. Detta för instruktioner och snabbast möjliga hantering. Felet ska normalt vara ett ursprungsfel och inte orsakats av felaktig användning/hantering av varan.

För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig kontaktar du oss genom e-post på info@nordvista.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering och ange om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka.

I många fall när det kommer till att hantera en reklamation behöver vi få in varan för att undersöka den. I dessa fall kontaktar du oss för en retursedel som vi står för kostanden för. Det är ditt ansvar att paketera varan så att den kommer till oss i ett oförändrat skick. Om reklamationen nekas står du som kund för fraktkostnaden tillbaka till dig på 49kr som vi lägger till på din faktura eller valt betalsätt.  

Är reklamationen godkänd återkommer vi via mail med en lösning om en ny vara eller en återbetalning.

Produkten jag tagit emot är trasig. Vad gör jag?

För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig/trasig rekommenderar vi att du kontaktar oss genom e-post på info@nordvista.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering. Skicka gärna en bild eller en kort video som visar felet/problematiken.

Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi erbjuder flera säkra betalningsmetoder:

Kreditkort och betalkort: Visa, MasterCard, American Express (Amex)

Digitala plånböcker: Apple Pay, Google Pay

Alternativa betalningar: Shop Pay, UnionPay

Kan jag ändra betalsätt efter att ni skickat min beställning?

Efter att en beställning är skickad kan man tyvärr inte ändra betalsätt.

Returer & återbetalning

Jag har gjort en retur. Hur lång tid tar det att få pengarna tillbaka?

När din retur blir godkänd av oss så tar det ungefär 5-10 bankdagar tills pengarna syns på ditt konto. 

Hur gör jag en retur?

Har du ångrat ditt köp eller har du av misstag beställt fel vara?

Är dina varor oöppnade/oanvända samt ej har bruten plombering kan du använda dig av ångerrätten som gäller i 30 dagar från det att du mottagit din beställning. Givetvis kan vi hjälpa dig med en retur. Vi kan skicka dig en retursedel mot en kostnad av 95kr som vi då vid mottagen och kontrollerad retur drar av på totalpriset som återbetalas. Maila oss och bekräfta att du tagit del av informationen om kostanden så kan vi maila dig en retursedel för 95kr. 

Vill du sköta returen själv går det också bra.

Vid nyttjande av ångerrätten står du som köpare för returfrakten. Finns inte ordernummer med i returen kan detta medföra en längre hanteringstid samt extra kostnaden på 95kr då det är svårt att registrera returen rätt.

Vi godkänner inte returer i de fall då produkterna är öppnade eller använda. I dessa fall tillkommer det en fraktkostnad på 95kr för att få varan skickad till sig på nytt.

Hur gör jag en reklamation?

Vänligen kontakta kundtjänst på info@nordvista.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning. Detta för instruktioner och snabbast möjliga hantering. Felet ska normalt vara ett ursprungsfel och inte orsakats av felaktig användning/hantering av varan.

För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig kontaktar du oss genom e-post på info@nordvista.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering och ange om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka.

I många fall när det kommer till att hantera en reklamation behöver vi få in varan för att undersöka den. I dessa fall kontaktar du oss för en retursedel som vi står för kostanden för. Det är ditt ansvar att paketera varan så att den kommer till oss i ett oförändrat skick. Om reklamationen nekas står du som kund för fraktkostnaden tillbaka till dig på 49kr som vi lägger till på din faktura eller valt betalsätt.  

Är reklamationen godkänd återkommer vi via mail med en lösning om en ny vara eller en återbetalning.

Jag har fått en trasig produkt i min order. Vad gör jag?

För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig/trasig rekommenderar vi att du kontaktar oss genom e-post på info@nordvista.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering. Skicka gärna en bild eller en kort video som visar felet/problematiken.

Produktfrågor

När kommer min önskade vara att finnas i lager igen?

Så fort vi har fått påfyllning på vårt lager kommer produkten att finnas tillgänglig på vår hemsida.

Jag har frågor gällande material eller produkten!

Kontakta oss gärna på info@nordvista.se med alla era frågor gällande våra produkter, hur man använder den eller vad för material en produkt är tillverkad för. Vi ser till att ni får svar på alla era frågor.